Mijn Sim only abonnement bij Ben

Vanaf 1987 tot 2011 heb ik een telefoon van de zaak gehad. Die van 1988 kon je alleen in de auto gebruiken. Het was een losse hoorn en de zender/ontvanger zat in de kofferbak van de auto. Daarna volgde de verschillende telefoons elkaar snel op en al snel waren er telefoons die je ook buiten de auto kon gebruiken. Volgens mij had ik in 1990 al een Nokia die dat kon.

Vanaf 2011 heb ik geen telefoon van de baas meer, dus moet ik het zelf regelen. Na het vergelijken van verschillende aanbieders is het Ben geworden. En nu, na al die jaren zit ik nog steeds bij Ben. En mijn vrouw heb ik ook overtuigd om Ben te nemen.

Niet bang om over te stappen

Nu zou je natuurlijk kunnen denken dat ik bang ben om over te stappen, omdat ik al zo lang bij Ben zit. Dat is zeker niet het geval, als het echt zou lonen, zou ik voor minder geld of een andere kwaliteit overstappen. Volgens mij ben ik in hetzelfde aantal jaren dat ik bij Ben zit, al 6 keer verwisseld van energieleverancier.

Juist omdat ik vrij wil zijn en kunnen overstappen wanneer ik het wil, neem ik altijd een mobiel abonnement dat per maand opzegbaar is. Dat is duurder dan een abonnement van 24 maanden. Achteraf gezien had ik dan beter steeds een abonnement van 24 maanden kunnen afsluiten. Maar achteraf is mooi wonen

😉

De prijzen bij Ben zijn gewoon scherp, de dekking is goed en bij een Ben abonnement ben je steeds zeer flexibel.

Altijd een passend Sim only abonnement

Ben heeft voor mij altijd wel een passend abonnement. Al die jaren heb ik een Sim only abonnement gehad en dat heb ik nog steeds. De eerste telefoon heb ik volgens mij wel bij Ben gekocht, maar dat stond los van het abonnement. Ik heb de telefoon in 1 keer betaald, vermoedelijk voor een leuk bedrag, maar eerlijk gezegd weet ik niet meer precies hoe het zat, het is alweer bijna 9 jaar geleden.

Extra MB kopen tijdens vakantie

Tot ongeveer 3 jaar geleden had ik nog een relatief kleine internetbundel, maar voor mij was het genoeg, ik deed veel via wifi en keek niet heel veel video. Maar ik ben het internet toch meer buitenshuis gaan gebruiken waar geen wifi is. Ook de toename van de datavreters als YouTube geven je een hoger dataverbruik. Op een gegeven moment tijdens een vakantie in Nederland op een bungalowpark, bleek de wifi nou niet echt geweldig.

Dus gebruikte ik meer de databundel van Ben. Het hoge dataverbruik kwam vooral door meer gebruik van YouTube en andere diensten die veel data gebruiken. Op een gegeven moment kreeg ik een melding van Ben dat de data bijna op was. Er werd een mogelijkheid gegeven om extra data te kopen en dat heb ik gedaan. Was een goede deal.

MB Extra of Dagpas kopen

Extra data kopen kan nog steeds, dit soort zaken vind ik prettig aan Ben. Ik heb een relatief goedkoop Sim only abonnement, maar als het even moet, dan kan ik extra MB’s kopen. Je hoeft dus niet meteen je abonnement aan te passen. Op het moment dat je structureel meer data nodig hebt, dan is het natuurlijk slimmer om wel je abonnement aan te passen.

Je kunt dus extra MB’s kopen, bijvoorbeeld 250, 500, 1.000 of 3.000 MB. Deze komen dan extra bij je MB die je al hebt. De MB’s die je koopt zijn dan geldig tot het eind van de maand. In het buitenland heb ik ook een keer extra MB gekocht en eerst even opgezocht of de MB Extra daar dan gebruikt mocht worden. De extra MB kun je gebruiken in Nederland, de EU-landen, IJsland en Noorwegen.

Als je op 1 dag een keer heel veel MB wilt gaan gebruiken, dan is er ook een alternatief, dat is de Dagpas. Met een Dagpas koop je 10.000 MB voor een paar euro. Dus wil je een keer op een locatie zonder wifi toch even die Netflix serie afkijken of bij je bekende YouTuber, dan kan dat met een Dagpas. Een paar euro voor iets waar je veel plezier van hebt is niet duur, een bioscoop is duurder.

Abonnement aanpassen

Eens in de tijd vergelijk ik zo hier en daar weer de abonnementen van de aanbieders, maar voor mij is Ben de juiste keuze. De prijs is laag, maar prijs is niet het enige, de dekking is ook goed. Bijvoorbeeld tijdens een rit op de Noord Zuid lijn in Amsterdam (onder de grond, veel beton) heb ik de hele rit data verbinding. Ik weet van anderen dat niet alle datanetwerken daar continue verbinding hebben.

Wat ik wel doe is zo af en toe mijn abonnement bij Ben aanpassen, dat kan met een paar klikken in je account. Zo is mijn gebruik van SMS tegenwoordig minimaal, we whatsappen tegenwoordig meer, zelfs zakelijk. Bij Ben is het abonnement opgebouwd uit min/sms.

In mijn geval heb ik een 300 min/sms abonnement, maar ik denk dat ik het met 100 min/sms ook zou redden. Maar het verschil in prijs is zo klein, dat ik voor de 300 min/sms heb gekozen. Er zijn wel eens wat tijden geweest dat er toch veel gebeld moest worden. In zo een fase is dat afgedekt en hoef je niet na te denken of je niet duur aan het bellen bent.

Verder had ik ooit 3G, dat heb ik aangepast naar 4G. Je hebt ook nog Extra Snelle 4G van Ben. De laatste jaren heb ik vooral de databundel aangepast. Dit komt doordat ik meer YouTube, video in online nieuwssites en televisie kijk via mijn mobiele telefoon.

Voordelen Ben Sim Only

  • per maand of per 24 maanden
  • Zeer veel soorten bundels
  • Keuze 3G, 4G, 4G Extra Snel
  • Extra bundels
  • MB extra kopen

Het bericht Mijn Sim only abonnement bij Ben verscheen eerst op Webshopblog.

Mijn Sim only abonnement bij Ben published first on http://7elementswd.tumblr.com/

Author: Philip Holt

If you want to keep up with the latest in web design, you have to be willing to study and learn on an ongoing basis. If you are a web developer or web designer, you’ll find a lot of useful tutorials and code snippets collection here. Furthermore, we also discuss more general topics of web design and how the role of a web designer has evolved over the years.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started